11.1.17

Jednoho turka se šlehačkou, prosím

Máte bezkofeinový kafe? NE
Máte rozpustný kafe? NE
Uděláte mi turka? NE
Jedno preso, ale ne to malý piccolo. NE
Můžete mi udělat takovou tu velkou pěnu na "kapůčo"- mléčnou čepici? NE
Jedno caffé latte s třešňovou příchutí? NE, NE
A dáte mi taky šlehačku - nevadí, že jsem si právě objednal chemex? NE, NE a NE!



Jsou jisté zaběhlé standardy, které je potřeba změnit. Proto vás snažně prosím, věřte, že když vám barista říká, že turek není ta správná volba - tak má pravdu. Vyzkoušejte místo něj překapávanou kávu. Vy poznáte novou chuť a přípravu kávy a barista v hloubi srdce nebude trpět.

Rozpustné kafe bych zakázala, je to to stejné jako granulovaný čaj - rozumějte, granulovaný čaj taky nemá nic společného s dobrým čajem a je to všeobecně známe. Kdy lidem dojte to samé s instantní směsí?
Už jenom ten nápad některých lidí, že by třeba mohli mít tuhle směs "sypané kávy" v kavárně...možná někde v Horní Dolní, ale o tom se teď nebavíme.

Bezkofeinová káva? NE



Šlehačka. Proč si ji nejlépe nedat i do čaje. Dokážu pochopit horkou čokoládu se šlehačkou, proč ne. Upřímně, tím to možná i končí. Proč si dávat šlehačku do kávy, chuť kávy se úplně změní. Okay, pokud se jedná o caffé latte nebo cappuccino, zavřu obě oči a jde se na to. ALE co vážně nechápu je, když si někdo chce dát šlehačku do překapávané kávy. Jediné co mě napadá je jen - proč, jak, NE. 

Příchuť do kávy. Příchutí je celá řada, od úplně obyčejných jako je vanilka, oříšek, atd., existují třešňové, brusinkové, jahodové a jakékoliv vás jen napadnou. Dobře, každému podle jeho gusta... 
Opět vás požádám o představení si následující situace:
Do kavárny přijde jistý počet mladičkých slečen, které nepoznají espresso od překapávané kávy. Každá z nich si objedná latéčko, každá s jinou příchutí. Vy potom nesete objednávku na stůl a připadáte si jako v tom celosvětově známém řetězci kaváren, kde baristé nosí zelenou zástěru - všichni víme. Dáváte tuto sladkou bombu na stůl, tady jedno vanilkové latéčko, hned vedle karamelové, třešňové, latéčko s javorovým sirupem...

Budu opět upřímná, objednávka na cappuccino s příchutí třešně mě trochu obrnila a už jsem si myslela, že jsem připravená na všechno. Ovšem objednávka na cappuccino s příchutí -mojito- mě vystřelila na jinou planetu. Na planetu, kde lidé pijí jen sirupy namísto kávy, které si ještě trochu přisladí a na vrch si nastříkají šlehačku. 

Prosím, zbytečně nekomplikujte svou objednávku, jde přeci o chuť kávy. Ne o chuť sirupu, šlehačky, cukru nebo mléka. Dejte si někdy obyčejné espresso.

Děkuji
A.

Žádné komentáře:

Okomentovat